دوستان عزیز به وبلاگ ناکجا آباد خوش آمدید

Sonntag, 3. Januar 2010

اختلاف درجريان فتنه آغازي براي از بين رفتن کف باطل روي آب



اختلاف درجريان فتنه آغازي براي از بين رفتن کف باطل روي آب
بيانيه موسوي و به دنبال آن نامه محسن رضايي به مقام معظم رهبري موجب بروز اختلافاتي ميان هواداران جريان فتنه شده، به طوري که به نظر مي رسد پرده آخر سناريوي بحران اين جريان که به فرموده رهبر معظم انقلاب مانند کف روي آب است، در پيش خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، در روزهاي گذشته ميرحسين موسوي بيانيه شماره 17 خود را صادر کرد که در آن راه حل هايي را براي خروج از بحران پيشنهاد داده بود، با گذشت اندک زماني محسن رضايي هم متن نامه خود به رهبر معظم انقلاب را منتشر کرد که در آن از بيانيه موسوي به عنوان سرآغازي براي ايجاد وحدت ميان نخبگان سياسي ياد شده است. اما به نظر مي آيد اين بيانيه و نامه سرآغازي براي بروز اختلاف ميان حاميان موسوي شده است.
در عين حال، نظرات متفاوت و متناقضي از بازخوردهاي بيانيه موسوي و نامه رضايي در ميان نوشته هاي حاميان موسوي به چشم مي خورد.
"با آن بيانيه موسوي و اين نامه معلوم شد که دعوا در واقع جنگ داخلي دو جناح در داخل نظام بود، موسوي پيشنهاد مي کند که مجلس انتصابي بر رييس جمهور انتصابي نظارت داشته باشد و قال قضيه را بکند پس خون هايي که در خيابان ها ريخته شد، چه مي شود؟ پس خواسته هاي برحق ملت که اين دولت کودتاست چه شد؟ فقط دلم به حال آن جواناني مي سوزد که در اين راه جان باختند"، "آقاي موسوي اگر عقب نشيني کني تو هم فرقي با رضايي نداري"، "من احساس مي کنم شما ترسيديد، نه؟"، "شما براي حل چه بحراني راه حل مي دهي؟"، "بيانيه بحث انگيز و مناقشه پذير است"، "من نمي دانم چرا بعضي از دوستان اينجا شوکه شده اند؟ مگر شما نمي دانيد موسوي و کروبي از همين رژيم هستند و شما فکر کرده ايد که اين ها موقعيت خودشان را براي ما جوانان به خطر مي اندازند؟" و "بيانيه اخير موسوي فاقد عقلانيت سياسي است و کمکي به حل اختلافات سياسي ايران نمي کند. راه حل هاي ارايه شده برمبناي شعار و تخيل است و رويکرد عملي ندارد و آقاي موسوي فايده تجربه هاي گذشته تکرارآن نيست، بلکه درس گرفتن ازآن".
همچنين هواداران اين جريان درباره نامه محسن رضايي نوشته اند: "محسن رضايي در اين مدت و به خصوص در اين نامه سعي کرده است نقش يک پُل را بازي کند . پلي بين ِ موسوي و رهبري" ،"محسن رضايي واقعا زيبا کار کرده، دقيقا روبروي افراط گرايان ايستاده و خواستار وحدت در کشور شده است"، "ايشان با اين نامه سعي مي کند موسوي و جنبش سبز را در چشم رهبري از شکل دشمن به دوست معترض تغيير دهد و اين بسيار ارزشمند است"، "اگر همين الان تو و احمدي‌نژاد کانديداي رياست‌جمهوري باشيد، به احمدي‌نژاد راي مي دهم" ، "اگر موسوي در جواب جوسازي يک بيانيه کوبنده نده و دو قدم جلو نياد بايد با موسوي خداحافظي کرد"، "اين صرفا برداشت محسن رضايي است. ميرحسين خودش زبان دارد جناب سردار سابق"، "شما کشور رو اداره مي کرديد در زمان جنگ آقاي رضايي؟"، "محسن رضايي سبزه؟ قرمزه قرمزه اون ترسيده مي خواد آشتي ملي راه بندازه"، "بابا تو که تو ايران 600 هزار تا بيشتر طرفدار نداري يعني به درصد هم نميرسي کي تو رو قبول داره"، "به نظر من تا زماني که ما اين طور نسبت به اشتباهات فاحش موسوي بي تفاوتيم و آنها را تاييد مي کنيم، او هم هيچ گونه فشاري از سوي جامعه بر خود احساس نمي کند تا به اصلاح مواضعش بپردازد" و "بعضي کامنت ها معلوم است که از ايرانيان خيلي خارج از کشور است".
با مراجعه به برخي از سايت ها و وب لاگ هاي حاميان خارج نشين آنها هم به طنزهايي با عنوان "پنج راه حل ايراني" برمي خوريم که در آن، راه حل هاي موسوي را به رسميت نشناخته اند.
سايت ادوارنيوز ارگان طيف غيرقانوني تحکيم وحدت (علامه) نيز در مطلبي با عنوان "بازخواني يک بيانيه" آورده است: روز گذشته شاهد صدور بيانيه جديدي از سوي مير حسين موسوي بوديم، بيانيه اي که در نگاه اول‌ شايد کمي‌ دل سرد کننده باشد.
برخي ازرسانه ها مانند راديو فردانيز استفاده از واژه "دولت" در بيانيه موسوي را عقب نشيني از انکار دولت دانسته اند.
همچنين بسياري از رسانه هاي حامي اين جريان از انعکاس نامه محسن رضايي خودداري کردند.
به نظر مي رسد اختلافات در بدنه جريان فتنه افزايش يافته و بارديگرپيش بيني هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به وقوع خواهد پيوست: "به دليل اينکه اين جريان باطل است مانند کف روي آب از بين خواهد رفت".

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen