دوستان عزیز به وبلاگ ناکجا آباد خوش آمدید

Samstag, 9. Januar 2010

اگر بگوید جانم فدای رهبر که این می‌شود همان زمان شاه. پس مردم برای چی انقلاب کردند؟"


سپاه باید پشت مردم باشد. اصل مردمند. ارتش هم باید پشت مردم باشد. ارتش وسپاه باید بگویند: جانم فدای مردم. اگر بگوید جانم فدای رهبر انحراف است. اصل مردمند. رهبر هم جانش فدای مردم است. ما همه برای مردمیم. سپاه باید از حقوق مردم دفاع کند. پشتیبان مردم باشد.اگر بگوید جانم فدای رهبر که این می‌شود همان زمان شاه. پس مردم برای چی انقلاب کردند؟"

امام خمینی با آگاهی از خطر استفاده از قوه قهریه علیه ملت توسط نیروهای مسلح ، آنرا انحرافی می دانستند که اساس انقلاب را زیر سوال می برد. اما به راستی نهادهایی هم چون سپاه پاسداران که ماهیت وجودی شان پاسداری از انقلاب است تا چه میزان افکار رهبر فقید انقلاب را سرلوحه خویش ساخته اند؟ یادآوری سخنان امام خمینی در خصوص نحوه تعامل نیروهای مسلح با مردم در این روزها خالی از لطف نیست
اهتمام به افکار بنیانگذار جمهوری اسلامی ، امام خمینی (ره) ، شاخصی است برای سنجش مسیر صحیح حرکت نظام و جلوگیری از انحراف در حوزه های گوناگون. امام خمینی با آگاهی از نقش تاثیر گذار نیروهای مسلح در معادلات سیاسی ، همواره این نیروها را از مداخله در سیاست منع کرده بودند و تا پایان حیات مبارک شان بر این امر اصرار داشتند. ایشان هم چنین با آگاهی از خطر استفاده از قوه قهریه علیه ملت توسط نیروهای مسلح ، آنرا انحرافی می دانستند که اساس انقلاب را زیر سوال می برد. اما به راستی نهادهایی هم چون سپاه پاسداران که ماهیت وجودی شان پاسداری از انقلاب است تا چه میزان افکار رهبر فقید انقلاب را سرلوحه خویش ساخته اند؟

یادآوری سخنان امام خمینی در خصوص نحوه تعامل نیروهای مسلح با مردم در این روزها خالی از لطف نیست:

"سپاه باید پشت مردم باشد. اصل مردمند. ارتش هم باید پشت مردم باشد. ارتش وسپاه باید بگویند: جانم فدای مردم. اگر بگوید جانم فدای رهبر انحراف است. اصل مردمند. رهبر هم جانش فدای مردم است. ما همه برای مردمیم. سپاه باید از حقوق مردم دفاع کند. پشتیبان مردم باشد.اگر بگوید جانم فدای رهبر که این می‌شود همان زمان شاه. پس مردم برای چی انقلاب کردند؟"

امام خمینی، صحیفه نور، جلد سوم پاراگراف 132

پیوند مطلب: http://www.agahsazi.com/article.asp?id=3892&cat=7

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen