دوستان عزیز به وبلاگ ناکجا آباد خوش آمدید

Donnerstag, 31. Dezember 2009

احمدی مقدم: پلیس باید بر اینترنت نظارت کند


احمدی مقدم: پلیس باید بر اینترنت نظارت کند
به گفته آقای احمدی مقدم، پلیس باید بر اینترنت نظارت داشته باشد

اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی ایران خواستار نظارت بیشتر پلیس بر اینترنت شده ولی گفته که تلاش پلیس برای نظارت بر اینترنت موفقیت آمیز نبوده است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران - ایلنا، آقای احمدی مقدم در حاشیه همایش سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر گفته است:"پلیس باید در فضای مجازی نظارت بیشتری داشته باشد اما هر بار که در این زمینه ورود کردیم، رسانه ها و افرادی که پز روشنفکری دارند حمله می کنند و ما عقب نشینی می کنیم."

نظارت مورد نظر فرمانده نیروی انتظامی بر فضای مجازی اینترنت بر "جابجایی مواد مخدر" تاکید دارد زیرا به گفته وی دو سوم موادی که نیروی انتظامی کشف می کند، از طریق روشهای اطلاعاتی است."

در سالهای اخیر بحث های زیادی در باره نظارت بر اینترنت در ایران مطرح بوده و "کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ" که نمایندگانی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی، وزارت ارشاد و وزارت اطلاعات اعضای آن هستند، کار فیلترینگ را انجام می دهد.

آقای احمدی مقدم توضیح نداده که آیا پلیس فقط برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر باید بر اینترنت نظارت داشته باشد یا در زمینه های دیگری نیز می تواند فعال باشد.

بنابر گزارشهای رسمی، بیشتر از یک میلیون و دویست هزار نفر در ایران معتاد هستند و تریاک با ۳۳ درصد بیشترین ماده مصرفی در این کشور است.

هر ساله حجم زیادی مواد مخدر در ایران کشف می شود و مقامات ایرانی دلیل عمده افزایش قاچاق موادمخدر به ایران را بالارفتن کشت خشخاش در افغانستان می دانند.

پلیس ایران می گوید که تولید تریاک در افغانستان در سالهای اخیر افرایش یافته و در سال 2008 به 7هزار و 700 تن رسیده است.

بخش عمده تریاک جهان در افغانستان تولید می شود که در شرق ایران قرار دارد. مواد مخدر تولیدی در افغانستان عمدتا از طریق ایران به دیگر کشورها منتقل و بخشی از آن نیز در داخل ایران مصرف می شود.

به گفته آقای احمدی مقدم، با ورود نیروهای خارجی به افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم، تولید مواد مخدر 40 برابر شد و قیمت تریاک نیز شش برابر ارزان شده است.

پلیس ایران تلاش های گسترده ای را برای مقابله با قاچاق و مصرف مواد مخدر انجام داده و بر اساس گزارشهای رسمی سالانه نزدیک به یک هزار تن مواد مخدر کشف می شود.

ایران با داشتن ۹۵۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و قرار گرفتن میان این کشور و اروپا، همواره یکی از راه های اصلی ترانزیت مواد مخدر افغانستان به جهان خارج بوده است

از حدود هفت سال پیش که حکومت طالبان در افغانستان با حمله آمریکا و متحدانش از میان برداشته شد، تولید موادمخدر در این کشور رو به افزایش بوده و طرح های جلوگیری از کشت خشخاش در افغانستان به نتیجه امیدوارکننده ای نینجامیده است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen