دوستان عزیز به وبلاگ ناکجا آباد خوش آمدید

Freitag, 25. Dezember 2009

وزير خارجه كويت: ايران را نصحيت مي كنيم


وزير خارجه كويت: ايران را نصحيت مي كنيم

وزير امور خارجه كويت پرونده هسته اي ايران را يكي از مهمترين موضوعات مورد بحث در گفت وگوي سران كويت و مصر دانست.
به گزارش عصر ايران به نقل از روزنامه القبس چاپ كويت، وزير امور خارجه كويت در گفت وگو با خبرنگاران درباره موضع نشست سران كويت و مصر درباره پرونده هسته اي ايران اظهار داشت: اين پرونده هم اكنون در سطح بين المللي و از سوي شوراي امنيت و آژانس بين المللي انرژي اتمي تحت پيگيري است.
وزير امور خارجه كويت همچنين تصريح كرد: هميشه ايران را نصيحت مي كنيم كه با رويكردي مثبت با تلاش هاي بين المللي در زمينه پرونده هسته اي خود به تعامل بپردازد و به تلاش هاي بين الملل پاسخ مثبت دهد.

وي با اشاره به وجود نگراني هايي در منطقه خليج فارس از هر گونه اقدام عليه ايران گفت: حتي اگر اين اقدامات شامل مجازات و تحريم باشد بر منطقه تاثير گذار است و منجر به افزايش بحران و بدي اوضاع مي شود. به همين دليل از ايران مي خواهيم كه با روي گشاده نسبت به تلاش هاي بين المللي توسط آژانس بين المللي انرژي اتمي برخورد كند.

وزير امورخارجه كويت در پاسخ به سوالي درباره نگراني از موضوع امنيت در منطقه خليج فارس و ارتباط آن با سفرهاي سران تركيه و مصر به كويت گفت: منطقه خليج فارس با مشكلات امنيتي و جنگ ها و ناامني هاي متعددي روبه رو است كه مي توان به تنش هاي شمال يمن، جنگ عربستان سعودي با حوثي ها، ناامني ها در شاخ آفريقا اشاره كرد كه كنترل اين رويدادها نيازمند تبادل نظر و رفت و آمدهايي است.

گفتني است حسني مبارك در چند روز گذشته سفر دوره اي را به سه كشور منطقه خليج فارس يعني عربستان سعودي، امارات و كويت انجام داد. مبارك پيش از اين سفر، با علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ايران در قاهره ديدار كرده بود.

پيش از اين بسياري از رسانه ها و تحليلگران گفته بودند در سفر مبارك به كشورهاي حوزه خليج فارس موضوع هسته اي ايران و ديدار وي با لاريجاني مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen