دوستان عزیز به وبلاگ ناکجا آباد خوش آمدید

Sonntag, 27. Dezember 2009

سخنرانی خاتمی در جماران نیمه تمام ماند



سخنرانی خاتمی در جماران نیمه تمام ماند
خاتمی در جماران

محافظان آقای خاتمی در میانه سخنرانی اش او را از سالن بیرون بردند

سخنرانی محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران، در مراسم عزادارای تاسوعا در حسینیه جماران، نیمه تمام رها شده و مراسم به خشونت کشیده است.

همچنین اخباری از درگیری نیروهای نظامی و انتظامی با حامیان جنبش اعتراضی ایران، مشهور به جنبش سبز، در خیابان های اطراف حسینیه جماران، از جمله نیاوران و یاسر، گزارش شده است. شاهدان عینی گفته اند نیروهای انتظامی برای متفرق کردن معترضان و عزاداران، گاز اشک آور هم شلیک کرده اند.

شاهدان عینی حاضر در این مراسم به بی بی سی فارسی گفتند که تعداد زیادی از مخالفان آقای خاتمی پیش از آغاز مراسم در حسینیه جماران، حسینیه ای که آیت الله خمینی در سال های بعد از انقلاب ایران در آن سخنرانی می کرد، حضور پیدا کرده بودند و به ویژه در بخش ویژه آقایان حسینیه، حضور چشمگیری داشتند.

به گفته این شاهدان عینی، با شروع سخنرانی آقای خاتمی، حامیان دولت که در حسینیه جماران حاضر بودند، با شعارهای "مرگ بر ضد ولایت فقیه" سعی در اخلال در سخنرانی آقای خاتمی داشتند.

همزمان حامیان آقای خاتمی حاضر در حسینیه، با شعارهای "صل علی محمد، یار خمینی آمد" از آقای خاتمی استقبال کردند.


به گفته این شاهدان عینی با شروع سخنرانی آقای خاتمی، جو حسینیه مدام متنشج تر شد تا آنجا که حدود پانزده دقیقه بعد از آغاز سخنرانی، محافظان آقای خاتمی در میانه حرف هایش او را از سالن خارج کردند.

با پایان سخنرانی، درگیری در خیابان های اطراف حسینیه جماران از جمله خیابان های باهنر (نیاوران)، یاسر و جماران گسترده تر شده و به گفته شاهدان عینی، پلیس و نیروهای نظامی برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور و باتوم استفاده کرده اند.

بر اساس گزارش های رسیده از تهران، تعداد زیادی از افرادی که برای شنیدن سخنرانی آقای خاتمی به جماران آمده بودند و موفق به ورود به حسینیه نشدند، در خیابان های اطراف حسینیه تجمع کرده و علیه دولت شعار داده اند.

به گفته شاهدان عینی، این افراد که تعدادشان در مجموع بیش از ده هزار نفر تخمین زده شده است، در خیابان باهنر و خیابان ها و کوچه های منتهی به سه راه یاسر تجمع کرده و نزدیک دو ساعت بدون دخالت نیروهای نظامی و انتظامی شعار داده اند.

بر اساس روایت های شاهدان عینی و ویدئوهای منتشر شده، از شعارهایی که در اعتراضات شنبه شب در تهران داده شده می توان "این لشگر حسینه، یاور میرحسینه"، "مرگ بر دیکتاتور"، "ای مرجع آزاده، آزادی ات مبارک"، "یاحسین، میرحسین"، "این ماه ماه خونه، یزید سرنگونه"، "خمینی کجایی موسوی تنها شده"، "یا حجت بن الحسن، ریشه ظلم رو بکن"، " می جنگم، می میرم، کشورو پس می گیرم"، "هیهات منا الذله" را ذکر کرد.

اما از حدود ساعت هشت شب به وقت تهران نیروهای نظامی و انتظامی به معترضان حمله کرده و از باتوم و گاز اشک آور استفاده کرده اند.

گزارش هایی از حمله نیروهای نظامی و انتظامی با باتوم به خودروهای معترضان و یا خودروهای پارک شده در کنار خیابان نیز منتشر شده است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen